loading...
سایت تخصصی حقوق
آخرین ارسال های انجمن
maj بازدید : 229 چهارشنبه 21 دی 1390 نظرات (0)

باسلام وآرزوی روزهای خوش برای شماکاربران گرامی


این قسمت ازوب برای مشاوره وپاسخ دهی به سوالات شما کاربران گرامی طراحی شده اسj


شماکاربران عزیز می توانیدباارسال نظرات خود سوالات خودرادراین رابطه باما درمیان بگذارید.



اطلاعات این بخش به صورت ناشناس منتشر می شود.درادامه مطالب مشاوره وپاسخ داده شده است

درخواست طلاق و حضانت و خروج فرزندم از ایران:



آیا ازدواج مجدد جرم است ؟



درخواست طلاق بدلیل بدرفتاری شوهر



جدایی بدلیل نازایی مرد



ازدواح بدون ثبت رسمی



کوچک کردن سن در شناسنامه


سوال: .من مشکل تغییر شناسنامه دارم. یعنی می .........

maj بازدید : 296 چهارشنبه 21 دی 1390 نظرات (0)
خلاصه:
اعتبار علم قاضی در صدور حکم

به معنای دانستن و آگاهی انسان نسبت به ماهیت وقایع و پدیده های اطراف است؛ لذا آگاهی وی به وقایع و امور مبنای دعواست، چنانکه وی را قادر به صدور حکم نماید. ازآنجا که در نظامهای حقوقی، قانونگذار نظام ادله اثبات دعوی را معین می کند، سؤال این است که آیا «علم قاضی» نیز در این شماراست؟

نظام آیین دادرسی مدنی در حقوق ایران از تاریخ تصویب قانون اصول محاکمات حقوقی مصوب 19 ذیقعده 1329 قمری (18/8/1290) تاکنون چرخشی قابل توجه داشته است، چنانکه قاضی از ممنوعیت مطلق تحصیل دلیل، مجاز به انجام هر گونه تحقیق و اقدام در راستای کشف واقع گردیده است. معهذا این تحول چنان نیست که رسیدگی به دعاوی مدنی را بسان دعاوی کیفری سازد. در پرونده های کیفری...


بقیه مطالب درادامه ......

فری بازدید : 176 چهارشنبه 14 دی 1390 نظرات (1)
  آرزوي  توفيق الهي به حضور  خوانندگان ؛نچه که  مسلم است  ضرورت  آگاهي  و آشنائي  و اطلاع  از  قوانين در   انجام وظائف   محوله اجتماعي  , بطور فردي و گروهي  , همانند آگاهي   از تعاليم    و مباني شرع انور  در انجام وظائف شرعي و بندگي    در  عبوديت در جامعه اسلامي   غير  قابل انکار است   و طبعاٌ  فرد آگاه   به امور مبتلابه  نسبت به   فرد نا آشنا  متفاوتند   لذا توجه دادن   نکات  مهم و ضروري به آحاد جامعه نسبت به  امور مربوطه   و آگاهي   بخشي  لازم  در اين خصوص  از نظر  و منظر عموم  غير قابل انکاراست  و در  جهت  آشنائي  انسان  با وظائف  فردي  و اجتماعي  و روشن  شدن  تکاليف  نسبت به  هر  مورد ضروري است  تا به  اصول  تبييني توسط  صاحبان  خرد و انديشه  و مورد توافق و قبول عامه آگاه  گردد  تا در  گذر  زندگي   وبهره از  عمر و توان  و امکان   بسمت   سعادت و آسايش   و آرامش رهنمون گردد  و مقصود  و مطلوب   حقيقي خود را   بيابد که تحقق  آن  جز  به آشنائي  قوانين شرعي  و اجتماعي  نخواهد  بود .

ازطرفي بمنظور بهره  ازموازين قانوني و کشف و آشنائي با روابط موجود في مابين انسانها  وديگر مباني و روابط حقوقي , آشنائي با معاني واژه هاي  «  قانون » و « حقوق » و «  انواع  آنها » و غيره   بطور اجمال  در مقدمه  لازم بنظر  مي رسد که  قبلاٌ  به اين معاني  و انواع آن مي پردازيم .

قانون ( LOW , LAW )......

فری بازدید : 291 چهارشنبه 14 دی 1390 نظرات (0)


پیشنهاد می کنم حتما دانلود کنید .مجموعه ای عظیم از قوانین با امکانات

فراوان نسخه 18/8/1387 حجم دانلود ۶۳ مگابایت

برای دانلود بر روی لینک زیر کلیک نمایید:


لينك دانلود





برگرفته از وبلاگ تخصصي حقوق

فری بازدید : 329 سه شنبه 13 دی 1390 نظرات (0)

دانشگاه علوم اسلامي رضوي داراي سه مقطع تحصيلي كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكترا مي باشد و هر مقطع آن نيز در حال حاضر به ترتيب داراي هشت، شش و پنج رشته تحصيلي است كه در جدول زير نمايش داده شده است. اقدام براي گسترش رشته هاي تحصيلي دانشگاه تا سقف چهل و هشت رشته نيز انجام گرفته شده كه مراحل پاياني خود را مي‏گذراند.



جدول در ادامه مطلب.....

maj بازدید : 621 شنبه 10 دی 1390 نظرات (0)

با سلامخدمت كاربران گرامي:


دانشگاه علوم اسلامی رضوی از ابتدای تأسیس در جهت نیل به اهداف تعیین شده در اساسنامه خود از اساتید


برجسته حوزه و دانشگاه در بخش آموزش و پژوهش دانشگاه بهره برده و با توجه به نیاز حوزه و دانشگاه به


اساتید آشنا به علوم حوزوی و دانشگاهی،اهتمام ویژه ای به تربیت و پرورش اساتید و مدرسان فاضل داشته


است. این اساتید علاوه بر تبحّر در یك رشته تخصصی دانشگاهی به علوم حوزوی در سطح خارج و همچنین


حداقل یك زبان خارجی مسلط می باشند. این اساتید هم اكنون در دانشگاه و همچنینسایر دانشگاه های سطح


كشور و حوزه مشغول فعالیت و تدریس می باشند. برخی اساتید از فارغ التحصیلان دانشگاه بوده كه به عنوان


هیئت علمی و یا مدرس، در دانشگاه به امر تدریس مشغول می باشند.


دانشگاه علوم اسلامي رضوي داري كادري مجرب و متعهد است.اساتيد حقوق اين دانشگاه با بهره گيري از علوم


ديني و تطبيق آن با علوم دانشگاهي و به كار گيري اين علوم در تدريس خود توانسته اند شاگرداني حقوقدان و


فقيه را تحويل جامعه دهند.از جمله ي اين اساتيد استاد حجه الاسلام والمسلمين سيد محسن موسوي فر و.......




بقيه درادامه مطلب...

فری بازدید : 677 پنجشنبه 08 دی 1390 نظرات (0)

گردآورنده مجيدبياتي  وفرهادمحمدزاده دانشجوی رشته حقوق دانشگاه علوم  اسلامی رضوي



الف

آيين دادرسي: اسم مجموعه‌اي است از مقررات كه به منظور رسيدگي به مرافعات يا شكايات يا درخواست‌هاي قضايي وضع و بكار ميرود.

آئين دادرسي مدني: رشته‌اي از حقوق داخلي هر ملت كه از سازمانهاي قضايي و قواعد راجع به دعاوي مدني بحث مي‌كند.

آئين نامه: الف ـ مقرراتي است كه مقامات صلاحيتدار مانند وزير يا شهردار و ... وضع و در معرض اجراء مي‌گذارند. ب ـ آئين‌نامه يا نظامنامه عبارتست از مقررات كلي كه توسط مراجع اجرايي قانون به منظور اجراء وظايف اجرايي و تحقق بخشيدن به آنها وضع شده باشد و شامل آئين‌نامه‌هاي مصوب پارلمان نمي‌باشد.

اباحه: چيزي به معني اجازة تملك يا ارتكاب فعل يا معرف و اخذ چيزي است.

فری بازدید : 297 چهارشنبه 07 دی 1390 نظرات (0)
حق خدا
1. حق خدای بزرگ آن است که او را بپرستی و چیزی را با او شریک نسازی. اگر با اخلاص چنین کنی، خدا تعهد کرده است که کار دنیا و آخرتت را اصلاح و آنچه در دنیا دوست داری برایت فراهم کند.
حق خود و اندامت
2. حق خودت این است که وجودت را وقف اطاعت خدا کنی و حق زبان، گوش، چشم، دست، پا، شکم، عضو جنسی را به جا آری و در این راه از خدا کمک بخواهی.
3. حق زبان این است که با خودداری از گفتار زشت حرمتش را نگه داری، به گفتار نیک عادتش دهی، آن را جز در موارد نیاز و منافع دین و دنیا به کار نیندازی، آن را از سخنان بیهوده و زشت و بی ثمر که احتمال زیان دارد و سود چندانی ندارد، بازداری. زبان، شاخص عقل و زیب و زینت فرد و نشانه ی نیک سیرتی است. ولاقوه الاّ باللّه العلّی العظیم.
4. حق گوش دور داشت آن از شنیدن سخنان است، مگر آنچه که در دل خیری پدید آورد، یا خوی ارجمندی به آن بیفزاید. در واقع گوش دریچه ی ورود سخن به قلب است که مفاهیم گوناگون و نیک و بد را به آن می رساند ولاقوة الاّباللّه.
5. حق چشم این است که آن را به حرام ندوزی و جز آنجا که عبرتی در کار باشد یا بصیرتی بیفزاید یا علمی به دست آورد، به کار نگیری؛ زیرا چشم دریچه ی عبرت است.
6. حق پا آن است که با آن راه ناروا نپویی و آن را به راهی که پویندگانش خوار و بی مقدارند مرکب خود نسازی. پا جابه جا کننده توست و تو را به راه دین و پیشرفت می برد ولاقوة الاّ باللّه.
7. حق دست آن است که با آن به آنچه بر تو روا نیست دست نبری تا فردا به کیفر خدا، و امروز به سرزنش نکوهشگران گرفتار نشوی. دیگر آنکه آن را از کارهایی که خداوند واجب کرده است بازنداری و با دست کشیدن از بسیاری از نارواها و دست زدن به بسیاری از آنچه که بر او واجب نیست عزیزش داری. چون چنین شود خردمندی کرده ای و بزرگی دنیا و پاداش آخرت دست می یابی.
8. حق شکم این است که آن را جای حرام چه کم و چه زیاد نگیری و در حلال نیز میانه روی و آن را از حدّ پرورش به حدّ سستی و پستی نبری و هنگام گرسنگی و تشنگی بر آن مسلط باشی. پرخوری و سیری بیش از اندازه کسالت، خیز و همت سوز و محروم ساز از هر خیر و کرامت است. بر نوشی و لبریزی هم، زاری و نادانی و خواری زاید و مرادنگی را از بین می برد.
9. حق عضو جنسی این است که آن را از آنچه بر تو روا نیست بازداری و برای این کار از دیده فروبستن که بهترین وسیله است و نیز مرگ را فراوان یاد کردن و خود را به خدا تهدید کردن و از او ترساندن، یاری بگیری. حفظ و تأیید از خداست ولاحول ولاقوة الاّ باللّه.
حقوق کارها
10. حق نماز این است که بدانی نماز، درآمدن به پیشگاه خداوند است؛ تو در حال نماز در حضور پروردگار ایستاده ای. چون این را دانستی، شایسته است که چونان بنده ای ذلیل، نیازمند، بیمناک، ترسان، امیدوار، درمانده و زار بایستی، بنده ای که برای ادای احترام و تعظیم حق، با آرامش، سربزیری، افتادگی، فروتنی، دردل با او راز و نیاز می کند و می خواهد که از بار خطاهایی که او را فرا گرفته است و نیز گناهانی که او را به پرتگاه نابودی کشانده رهایی بخشد ولاقوة الاباللّه.

تعداد صفحات : 3

درباره ما
Profile Pic
امیدوارم آنچه را که نیاز داشته باشید در این سایت پیدا کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 46
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 18
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 45
  • باردید دیروز : 16
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 87
  • بازدید ماه : 215
  • بازدید سال : 1,325
  • بازدید کلی : 18,081