loading...
سایت تخصصی حقوق
آخرین ارسال های انجمن
فری بازدید : 142 یکشنبه 22 مرداد 1391 نظرات (0)

رئیس جمهور قانون اصلاح ماده (1) قانون هدفمند کردن یارانه ها را برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، قانون اصلاح ماده (1) قانون هدفمند کردن یارانه ها که در مجلس شورای اسلامی تصویب و به تأیید شورای نگهبان رسیده است از سوی رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شد.
بر اساس اصلاحات بندهای (الف) و (ب) ماده (1) قانون هدفمند کردن یارانه ها مصوب 15/10/1388 در بند(الف) ماده (1) بعد از عبارت «نود در صد (90%) قیمت» عبارت «و بیشتر از قیمت» اضافه می شود.
همچنین در بند (ب) ماده (1) بعد از عبارت «معادل هفتاد و پنج در صد» عبارت «و حداکثر معادل» اضافه شد.
بر این اساس، در تبصره بند (ب) ماده (1) نیز بعد از عبارت «قیمت خوراک» عبارت «گاز و مایع» اضافه شد.

قانون هدفمند کردن یارانه ها

ماده 1- دولت مکلف است با رعایت این قانون قیمت حاملهای انرژی را اصلاح کند: بند (الف) قیمت فروش داخلی بنزین، نفت گاز، نفت کوره، نفت سفید و گاز مایع و سایر مشتقات نفت، با لحاظ کیفیت حاملها و با احتساب هزینه‌های مترتب (شامل حمل‌ونقل، توزیع، مالیات و عوارض قانونی) به تدریج تا پایان برنامه پنجساله پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران کمتر از نود درصد (90%) قیمت تحویل روی کشتی (فوب) درخلیج فارس نباشد.

بند(ب) میانگین قیمت فروش داخلی گاز طبیعی به گونه ای تعیین شود که به تدریج ‌تا پایان برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، معادل حداقل هفتاد و پنج درصد (75%) متوسط قیمت گاز طبیعی صادراتی پس از کسر هزینه‌های انتقال، مالیات و عوارض شود.

تبصره بند(ب) ماده 1، جهت تشویق سرمایه گذاری، ‌قیمت خوراک واحدهای صنعتی، پالایشی و پتروشیمی ‌برای مدت حداقل ده سال پس از تصویب این قانون ‌هر مترمکعب حداکثر شصت و پنج درصد(65%) قیمت سبد صادراتی در مبدأ خلیج فارس(بدون هزینه انتقال) تعیین می شود.

فری بازدید : 136 یکشنبه 22 مرداد 1391 نظرات (0)

مدير عامل ستاد ديه مردمي استان خراسان رضوي گفت: جشن گلريزان سرخس 410 ميليون ريال كمك مردمي درپي داشت.

 

 

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا - منطقه خراسان، سيدمنصور عبادي در جشن گلريزان سرخس که با حضور مسوولين اداره کل زندان‎ها و ستاد ديه استان و همچنين مسوولين شهرستان در محل زندان سرخس برگزار شد، با بيان اين مطلب افزود: اين قبيل مشکلات مالي ممکن است براي هرکس اتفاق بيفتد، چه زيباست که خيرين تا حد امکان در اين خصوص کمک کرده تا زندانيان بيشتري آزاد شده و به کانون خانواده‏‌هايشان باز گردند.

وي اضافه كرد: در خصوص مهريه بايد فرهنگ‎سازي شود و از ازدواج‌هاي هيجان‏‌زده و احساسي که در آن عقل جايگاهي ندارد جلوگيري شود که اين امر موجبات کاهش محکومين پرداخت مهريه زندان‌هاي استان مي‌شود.

عبادي خاطرنشان کرد: هيچ‌وقت مهريه سنگين باعث ثبات يک زندگي خوب نيست و با يک مهريه که نيز مي توان زندگي موفقي را آغاز کرد.

مديرعامل ستاد ديه مردمي خراسان رضوي اعلام کرد: در حال حاضر 3 هزار 939 زنداني جرايم غيرعمد در زندان‎هاي استان وجود دارد که اين افراد با محکوميت‌هاي تصادف، صدور چک بلامحل غير کلاهبرداري، مهريه، نفقه و محکوميت‏‌هاي مالي غير عمد است و ان‌شاء‌الله در جشن‏‎هاي گلريزان برگزار شد.

فری بازدید : 174 یکشنبه 22 مرداد 1391 نظرات (0)

مدير روابط عمومي زندان خراسان رضوي گفت: مرخصي براي زندانيان شامل جرايم به‌ويژه جرايم غيرعمد و محكومين مالي است.

 

 

سيدحسين ناصري در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) - منطقه خراسان، خاطرنشان كرد: قوه‌ي قضاييه در راستاي آثار مثبت و سازنده‌ي زندانيان در كنار خانواده، نيل به اهداف عالي در بازسازي اجتماعي و اخلاقي زندانيان اين بخشنامه براي زندانيان ابلاغ شده است.

به گفته وي مرخصي 15 روزه زندانيان از نيمه دوم ماه رمضان شروع شده است كه اين طرح باعث برقراري روابط عاطفي بين زندانيان و اعضاي خانواده‌شان شده و تكرار جرم را كاهش مي‌دهد.

ناصري يادآور شد: مرتكبين به سرقت‌هاي مسلحانه، سرقت‌هاي مقرون به آزار، جاسوسي اقدام عليه امنيت كشور، آدم ربايي، تجاوز به عنف، مجرميني كه مراكز فساد و فحشا ايجاد كرده‌اند، افرادي كه اسيدپاشي كرده‌اند، اختلال در نظام اقتصادي، توزيع و فروش محصولات الكلي، محكومين به شرارت و قاچاق مسلحانه و مواد مخدر شامل مرخصي نمي‌شوند.

وي با اشاره به اينكه مرخصي 15 روز زندانيان از نيمه ماه رمضان آغاز مي‏‌شود، تصريح كرد: فقط زندانيان واجد شرايط مي‌توانند از مرخصي استفاده كنند.

فری بازدید : 169 پنجشنبه 25 خرداد 1391 نظرات (0)

مختصری درباره قضاوت زن

درباره قضا و داورى زن مى‏توان گفت: برخى از فقيهان نام‏آور اماميه نه تصريح به شرطيت ذكورت نموده‏اند، تا زن فاقد شرط قضا باشد و نه تصريح به مانعيت انوثت كرده‏اند، تا زن واجد مانع داورى باشد. البته گروهى از فقهاى بزرگ شيعه تصريح به اشتراط ذكورت نموده‏اند مانند قاضى ابن البراج در المهذب، و محقق‏ره در شرايع الاسلام و نيز در المختصر النافع و علامه‏ره در قواعد الاحكام و در ارشاد الاذهان و شهيد اول‏ره در اللمعة‏الدمشقه. چنانكه نظام الدين ابى‏الحسن سلمان بن الحسن بن سليمان صهرشتى در كتاب اصباح الشيعه بمصباح الشريعه تصريح به اعتبار ذكورت كرده است، و عده‏اى از بزرگان متاخر هم مانند

فری بازدید : 144 پنجشنبه 25 خرداد 1391 نظرات (0)

آيين‌نامه نحوه اجراي احكام اعدام‌، رجم‌، صلب‌،قطع يا نقص عضو

موضوع تبصره یک ماده 28 قانون تشکیل‌دادگاههای کیفری یک و دو
مصوب اردیبهشت ماه 1370 قوه قضاییه‌
فصل اول‌: در نحوه اجرای احکام اعدام‌، رجم و صلب‌
ماده 1 ـ در هر مورد که حکم اعدام‌، رجم و یا صلب‌، توسط دادگاه صادرکننده حکم‌، قطعی‌تشخیص گردد، رییس دادگاه‌، رونوشتی از حکم صادره را برای اجرا با تصریحات لازمه به دادستان‌حوزه مربوطه ابلاغ می‌کند. هرگاه اطلاعات مصرحه در

 

 

 

فری بازدید : 251 پنجشنبه 25 خرداد 1391 نظرات (0)


110(یکصدو ده)قاعده فقهی ،حقوقی

۱-قاعده ائتمان

متن : « الامین لا یضمن » یا « لیس علی الامین الاالیمین »

یعنی: امین ضامن نیست . یا بر امین چیزی جز سوگند لازم نیست .

( القواعد الفقهیه ، ج 2، صص 4 تا 16- ماده 614 و613 قانون مدنی )

 

 2-قاعده اتلاف

متن: « من اتلف مال الغیر فهوله ضامن »

 

ادامه مطلب............

فری بازدید : 144 پنجشنبه 25 خرداد 1391 نظرات (0)

 

روز گذشته خبر دستگیری یک بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون ایران در برج میلاد توسط گشت ارشاد منتشر شد. جانشین فرمانده نیروی انتظامی احمدرضا رادان هم این خبر را تایید و دلیل اش را بدحجابی عنوان کرد. این بازیگر سینما هم اکنون در یکی از بازداشتگاه های پلیس به سر می برد.

فری بازدید : 152 پنجشنبه 25 خرداد 1391 نظرات (0)

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد توکیو، پایتخت ژاپن، با پیشی گرفتن از لواندا پایتخت آنگولا، گرانترین شهر جهان برای سکونت خارجیان شده است.

بر اساس نتایج تحقیقات شرکت انگلیسی مرسر که امروز سه‌شنبه انتشار یافت، شهر کراچی پاکستان هنوز ارزانترین شهر در بین دویست و چهارده شهر موضوع این تحقیق است و هزینه زندگی در این شهر یک سوم هزینه زندگی در توکیو است.لواندا که تاکنون در ردیف اول گرانترین شهرهای جهان قرار داشت در تحقیقات جدید بعد از توکیو و در ردیف دوم جای گرفته است. پس از آن شهرهای اوزاکا، مسکو و ژنو به ترتیب در ردیفهای سوم تا پنجم قرار دارند.

شهر معیار این تحقیق نیویورک است و محاسبات بر مبنای هزینه حمل و نقل، غذا،پوشاک، لوازم خانه‌ و مسکن، مهمترین هزینه خارجیان صورت گرفته است.
بر اساس بیانیه این شرکت در این تحقیق نوسانات ارزش پول در نظر گرفته شده است و به دولتها و شرکتهای چند ملیتی کمک می‌کند تا حق ماموریت آن دسته از کارکنان خود را که در خارج از کشور مشغول به کار هستند ارزیابی کنند.

ناتالی کنستانتین مترال از تحلیگران شرکت مرسر و هماهنگ کننده این تحقیق در بیانیه خود خاطر نشان کرد نتایج این تحقیق همچنین نشان می دهد درجه بیشتر شهرهای اروپایی کاسته شده است که بیشتر ناشی از بی‌ثباتی اقتصادی در اروپااست‌، این بی‌ثباتی ارزش بیشتر پول‌های محلی را در برابر دلار آمریکا کاسته است.به گزارش خبرگزاری فرانسه، طبق فهرست جدید سنگاپور و زوریخ در ردیف ششم قرار دارند که نسبت به سال گذشته به ترتیب دو و یک ردیف بالاتر آمده‌اند.

جایگاه شهر انجامنا در چاد هم پنج ردیف پایین آمده و در ردیف هشتم جای گرفته است .پس از آن هم هنگ کنگ قرار دارد.
از سوی دیگر جایگاه شهر پاریس ده ردیف پایین‌تر آمده و در ردیف سی و هفتم جای گرفته است. شهر لیون هم از ردیف یکصدو دوازدهم سال گذشته به یکصدو بیستم سقوط کرده است.

ایران ویچ

فری بازدید : 609 دوشنبه 22 خرداد 1391 نظرات (0)

 

2012 USN
Rank
(March, 2012)
2011 USN
Rank
2010 USN
Rank
2009 USN
Rank
Law School Gourman
Report
Educational
Quality
Rankings
2012 GPA
25th-75th
Percentile
2012 LSAT
25th-75th
Percentile
1 1 1 1 Yale U (CT) 3 1 3.83-3.96 170-177
2 3 3 3 Stanford U (CA) 6 4 3.72-3.93 167-172
3 2 2 2 Harvard U (MA) 1 2* 3.78-3.97 171-176

ادامه رنکینگ تو ادامه مطلبه............

فری بازدید : 215 شنبه 20 خرداد 1391 نظرات (1)

ضمن تشکر از زحمات مدیر گروه سابق جناب آقای موسوی خراسانی انتخاب شایسته جناب دکتر محمدعلی سعیدی را به سمت مدیر گروه حقوق دانشگاه علوم اسلامی رضوی تبریک عرض می نماییم.

 

 

 


                                                                                                                        دانشجویان حقوق دیپلمه دانشگاه رضوی

 

maj بازدید : 548 دوشنبه 26 دی 1390 نظرات (0)

آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی
تخصص: اجتهاد در فقه و اصول - دکترای حقوق خصوصی از دانشگاه تهران




خانم دکتر تاج زمان دانش

تخصص: حقوق زندانها - کیفری اطفال

دکتر علی حسین نجفی ابرند آبادی
تخصص: جرم شناسی و سیاست جنایی



درادامه مطالب بخوانید....

 
 

تعداد صفحات : 3

درباره ما
Profile Pic
امیدوارم آنچه را که نیاز داشته باشید در این سایت پیدا کنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 46
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 18
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 49
  • باردید دیروز : 16
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 91
  • بازدید ماه : 219
  • بازدید سال : 1,329
  • بازدید کلی : 18,085